[O1] 1.9 TDI ASV więcej mocy!!!
Zwiń
X
-
[O1] 1.9 TDI ASV więcej mocy!!!
Chcę podnieść moc mojej Octavki do jakiś 180-200KM. W standardzie 110, obecnie po CHIPie jest 132,5. Czytałem trochę na ten temat i wiem, że trzeba by było zmieniać wtryski na większe, IC z jakiegoś Audi TT 225KM czy Audi S3 ewentualnie i pod to wszystko następny program...ale to tylko takie półsłówka zasłyszane. Czy jest ktoś mi w stanie powiedzieć dokładnie co i jak będzie najlepsze? Octavka ma 250kk kilometrów i przy 220kk zakładano nową turbinę (poprzednie właściciel miał ją z firmy, więc serwis co chwile i kazał zmieniać wszystko po kolei). Chodzi mi o rozpisanie, co i z czego trzeba by było kupić najlepiej. Co po sobie ma następować i jakie moce można przy tym osiągnąć. No i jeszcze sprawa ochrony silnika. Nasłuchałem się, że modyfikacje po pierwszym chipie są już niebezpieczne dla silnika. Więc pytam, co trzeba zrobić, żeby go zabezpieczyć? Wymiana tłoków? może jakieś inne cuda? Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi.
-
-
silnik to nie wszystko pomyśl o mechanizmie różnicowym i półosiach bo mam wrażenie że te elementy mogą nie wytrzymać obciążeń przy takich mocach odprężenie silnika też nie byłoby złym pomysłem kute tłoki,korbowody,spolerowanie kolektora,ew.planowanie głowicy plus wałek rozrządu wtedy no stres ale to takie moje priv przemyślenia bo zawsze jeszcze można NOS dorzucić generalnie jest trochę zabawy no i koszty spore :diabelski_usmiechAGR'00 123KM/264Nm
Komentarz
-
-
Aby furka miała 200KM
Musisz pomyśleć o :
wtryski 0.230 + TURBO arl (do 195KM mniejsze koszty) lub Gt22 i kolektor (większe koszty)+ POMPA 11, hybryda silnik dół od pd z głowicą vp, zewnętrzna chłodnica oleju (bedzie się gotowało jak tkoś dowali buta)
FMIC (Iveco DAILYwystarczy jest wydajniejszy niz większość chinoli) + ORUROWANIE dolot od asz/arl + kolektor z egr od asz/arl, zaślepiony egr
wydech dobrze by było 2,5 cala na dwóch tlumikach
Do kontroli silnika. zestaw wskaźników voltomierz, doładowanie boost, temp. oleju.egt
UKŁAD NAPĘDOWY: JEDNOMAS + SPRZĘGŁO VR6 tylko sachsa (miałem luka valeo i się ślizgało sachs da rade nawet i 430nm BEZ UŚLIZGU)
nie zapomnij o hamulcach to już 312mm czasem mogą sie już spocić.
półosie skrzynia to zniesie oczywiście
Wszystko organoleptycznie sprawdzone
koszt około 10tys wiec moze lepiej zastanowić sie na swap Arl kompletnego plus duże turbo koszt ten sam a potencjał większy.
Komentarz
-
-
No ok. Powiedzmy, że ogarniam nieco. Zastanawiam się tylko nad sprawą SWAPa z ARL (przekonałeś mnie :P). Sprawa tego typu, bo nie wiem czy Skoda z ARL istnieje w ogóle, ale może z Seata czy Golfa silnik będzie pasował? I co jeżeli większe Turbo dam to skrzynia ARL wytrzyma? Nie będę musiał komputera przeprogramować czasem pod nowy silnik?
Co do hamulców to i tak niedługo czeka mnie zmiana tarcz, więc zastanawiam się nad 312 nawiercanych. Zmieszczą się w 17stkach czy 18 już trzeba? I co z zaciskami? też zmiana czy jeszcze pociągnął te co są?
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez MarkotovCo do hamulców to i tak niedługo czeka mnie zmiana tarcz, więc zastanawiam się nad 312 nawiercanych. Zmieszczą się w 17stkach czy 18 już trzeba? I co z zaciskami? też zmiana czy jeszcze pociągnął te co są?
Zamieszczone przez MarkotovZastanawiam się tylko nad sprawą SWAPa z ARL (przekonałeś mnie :P ). Sprawa tego typu, bo nie wiem czy Skoda z ARL istnieje w ogóle, ale może z Seata czy Golfa silnik będzie pasował? I co jeżeli większe Turbo dam to skrzynia ARL wytrzyma? Nie będę musiał komputera przeprogramować czasem pod nowy silnik?
Komentarz
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez truchoCzytałem ten wątek. Podobno koszty są podobne jak ładowanie kasy w silniki VP
Komentarz
-
Zamieszczone przez _tm_Zamieszczone przez truchoCzytałem ten wątek. Podobno koszty są podobne jak ładowanie kasy w silniki VP
Komentarz
-
-
Ok, podsumowując:
Zmiana na ARL (silnik bez osprzętu do kupienia za ok. 3-3,5tys) ciągnie za sobą dokupienie skrzyni biegów (ok. 1,5tys), sprzęgła (SACHS do VR6 tak jak ktoś pisał na początku - 1 tys),dwumas(bo jednomasu jakoś nie widzę :/ i nie znam kosztu tej części. Może ktoś pomoże?), turbo (gt22 - 1-1,5tys. używka), półosiek, rozrusznika (dlaczego??). Co z komputerem centralnym, też zmiana?
Co do hamulców to rozumiem, że klocki pod 312mm tarcze 312mm i zaciski pod 312mm. Do tego jeszcze zwrotnice, żeby się tarcza zmieściła. Wypatrzyłem tarcze EBC po 600zł za sztukę (sporo, ale dobre, bo tymi za 150-200zł chyba nie warto się interesować? Co powiecie o ZimmerMANN SPORT za 320zł nawiercane??), zaciski pewnie używki za jakieś 400-500zł powinny się znaleźć i klocki, jeżeli tarcze EBC to i klocki RED EBC pewnie (400-500zł)
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez Markotovsprzęgła (SACHS do VR6 tak jak ktoś pisał na początku - 1 tys)
No i pytanie, czy w cenie silnika masz pompowtryski ? Bo jak nie to trzeba dokupić AL-ki.
Komentarz
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez MarkotovCo z komputerem centralnym, też zmiana?
Aha, jeżeli wkładamy GT22 to należy jeszcze zmienić wydech z dwóch powodów - oryginalny downpipe nie będzie pasował oraz większa średnica jest potrzebna, żeby wydech nie blokował mocy - koszt ok. 2000zł.
No i oczywiście FMIC - ok. 1500-2000zł.
Komentarz
-
Zamieszczone przez _tm_Zamieszczone przez MarkotovCo z komputerem centralnym, też zmiana?
Aha, jeżeli wkładamy GT22 to należy jeszcze zmienić wydech z dwóch powodów - oryginalny downpipe nie będzie pasował oraz większa średnica jest potrzebna, żeby wydech nie blokował mocy - koszt ok. 2000zł.
No i oczywiście FMIC - ok. 1500-2000zł.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez _tm_Zamieszczone przez MarkotovCo z komputerem centralnym, też zmiana?
Aha, jeżeli wkładamy GT22 to należy jeszcze zmienić wydech z dwóch powodów - oryginalny downpipe nie będzie pasował oraz większa średnica jest potrzebna, żeby wydech nie blokował mocy - koszt ok. 2000zł.
No i oczywiście FMIC - ok. 1500-2000zł.
Komentarz
-
A ja mam pytanko z trochę innej beczki. Mam u siebie silnik ALH po wirusie u Rogala. Wyszło 124 KM i 292 Nm, jednak po pewnym czasie coraz mniej to cieszy :evil:
Wiem, że dałem ciała, bo powinienem przed modem zmienić wtryski i nie byłoby kłopotu. Ale czy w tej sytuacji sama wymiana wtrysków na te od ASV lub na 216 to dobry pomysł, czy po tym zabiegu również konieczny będzie wirus?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micmartA ja mam pytanko z trochę innej beczki. Mam u siebie silnik ALH po wirusie u Rogala. Wyszło 124 KM i 292 Nm, jednak po pewnym czasie coraz mniej to cieszy :evil:
Wiem, że dałem ciała, bo powinienem przed modem zmienić wtryski i nie byłoby kłopotu. Ale czy w tej sytuacji sama wymiana wtrysków na te od ASV lub na 216 to dobry pomysł, czy po tym zabiegu również konieczny będzie wirus?Leon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez Markotov_tm_ a nie sypał Ci się trochę samochód po takich modach? Wydaje mi się, że tak jak ktoś na początku mówił, lepiej byłoby wymienić silnik na ARL, wsadzić turbo GT22, zmienić wydech i byłoby podobnie, nie?
Co do kosztów robocizny, to ich nie liczę, bo raczej sam to będę robił wszystko.
Z perspektywy czasu widzę, że wymiana na ARL nie byłaby głupim pomysłem, ponieważ finalnie przekroczyłem 200KM i gdyby się dało to poszedłbym z mocą jeszcze dalej. Pierwszym etapem była wymiana wtrysków na 216-ki, wsadzenie turbo do ARL i montaż FMIC-a. Robiąc to zakładałem, że więcej modyfikacji nie będę robił. Tuning jednak wciąga i aby dojść do 19x KM musiałem jeszcze wymienić sprzęgło, dolot, wtryski na 230-ki i dołożyć pompę 11mm. W tym momencie koszty już rosną coraz mniej proporcjonalnie do efektów. Osiągnięcie podobnego poziomu na ARL-u wymagałoby jedynie zrobienia programu (+ oczywiście wspomniany wcześniej FMIC). Dalsze zmiany, czyli GT22 i wydech przyniosłyby dużo lepszy efekt gdyby bazą był ARL, a nie ASV. Maksymalna moc jaką udało się uzyskać na moim ASV to 207KM. Gdybym miał możliwość to chętnie doszedłbym do np. 230KM i nawet miałem już w planach swap na ARL, ale w końcu kupiłem nowy samochód .
Co do pierwszego pytania, czyli czy nie sypał mi się samochód po tych modyfikacjach to nie, nie sypał się, ale ważne tu są trzy kwestie:
1. nie oszczędzałem na częściach, np. silnik VP przy mocy powyżej 200KM ma problemy z uszczelką pod głowicą, więc wymieniłem uszczelkę na mocniejszą i zamontowałem szpilki ARP
2. samochód się nie sypał, ale nie miałem do niego pełnego zaufania, tzn. miałem świadomość, że przy tych modyfikacjach w każdej chwili coś może się popsuć, a dodatkowo nie każdy mechanik poradzi sobie z naprawą, ponieważ samochód po otwarciu maski niezbyt przypomina Skodę
3. wszelkie modyfikacje robił mi DGW, do którego mam pełne zaufanie - gdyby nie Grzesiek to pewnie nie odważyłbym się na tak duże zmiany w mechanice
Komentarz
-
Jeszcze trzeba doliczyć cały dolot od ARL. przy standartowym nie ma szans przekroczyć 190Km bez zarzynania turbo. (brakuje tlenu). Ostatnio można było wychaczyć cały swap wiązke , komp, silnik, sprzegło, hamulce za 7tys silnik nawet w cąlkiem stanie sam się zastanawiałem. Mody wydechu + gt22 + soft i masz bez kozery ponad 200KM i predkość większe jeśli masz 6 biegową skrzynie.
odbnośnie VP to blok przy setupie 200Km i 400NM to bezpieczny max.
Tu się pojawia wielka potrzeba bloku z PD (Dobrego PD).
Jeśli wsztko bedzie dobrze złożone to spokojnie 220KM i 430NM na vp zrobisz a i spalanie jest mniejsze niż PD. ale kto by na to patrzył.
Komentarz
-
-
Cóż dzięki za wypowiedzi
Temat się rozwija a ja cały czas się zastanawiam. Powód zmiany na ARL nie jest tylko kwestią mocy, ale również tego, że mój obecny ASV ma 257 tys. kilometrów przejechane i mimo, że nie bierze oleju, ani jakiś większych usterek w nim nie widać, to jednak bałbym się nim jeździć pewnie.
Co do tego A3 1.8T to wiem, że to benzyna, ale czy sam intercooler nie nadawałbym się do diesela? Ma chyba to samo zadania (chłodzić powietrze), zastanawiałaby mnie ewentualnie wielkość. Sama turbina chyba nie różni się za bardzo w benzynie. Poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Moim zamiarem jest zrobić z ARLa jakieś 220-230KM. Nie wiem czy będę potrzebował więcej. Chcę mieć sprawnie poruszający się samochód, który nie posypie mi się jak dodam gazu :P
Jeżeli chodzi o jakieś niewyobrażalne moce i wyścigi...nie potrzebuję, bo mam 110KM w moim Hornecie i kto by się nie ustawiał to zostanie objechany Także ten tunning to raczej z pasji i chęci zmiany czegoś, a że nie lubię się cofać (zmieniać na słabsze) to postanowiłem zmodyfikować trochę samochód, który już mam (nie mogę go sprzedać - to tak w razie jakby ktoś mi zmianę na jakiś seryjnie mocniejszy proponował).
Ale wracając konkretnie do tematu. Sprawdzałem tarcze hamulcowe i tak jak pisałem EBC są tylko 312 nawiercane. Koszt spory jak już pisałem i dlatego zastanawiam się nad 288mm mikoda, bo 312 tej samej firmy niestety już tylko do SuperB pasują Przy 288mm muszę zmieniać zaciski i zwrotnice czy zmieści się w standardzie? Bo to chyba będzie najszybszy mod :P te co mam niestety chyba trochę się pofalowały i bije mi w kiere jak hamuję :/
EDIT:
Czy coś takiego:
będzie w octavce śmigało? Pytam o tą opcję 288mm z tej aukcji, bo powiedział mi, że ma. Tarcze, zaciski, jarzma i chyba klocki. Proszę o szybką odpowiedź, bo szybko muszę zmienić tarcze :P
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez MarkotovSama turbina chyba nie różni się za bardzo w benzynie. Poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Zamieszczone przez MarkotovPrzy 288mm muszę zmieniać zaciski i zwrotnice czy zmieści się w standardzie?
Komentarz
Komentarz